ΑρχικήΑΝΑΛΥΣΕΙΣType 26: Οι μελλοντικές φρεγάτες του Royal Navy

Type 26: Οι μελλοντικές φρεγάτες του Royal Navy

Ημερομηνία:

Διαβάστε ακόμα:

Βιάστηκαν να χαρούν οι Τούρκοι – Απάντηση Μενέντεζ για τα F-16

Δεν προλαβαίνουν να βαρέσουν παλαμάκια οι Τούρκοι με τις...

Απειλητική δήλωση της Λιβύης κατά της Ελλάδας

Την Τετάρτη, το Υπουργείο Εξωτερικών της Λιβύης εξέδωσε μια...

VCAC MEPHISTO: Ο Γαλλικός καταστροφέας αρμάτων

To VCAC Mephisto είναι ένα γαλλικό αμφίβιο Tank Destroyer...

«ΑΣΤΡΑΠΗ 4/22»: Σε υψηλή ετοιμότητα ο στόλος

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η εθνική άσκηση «ΑΣΤΡΑΠΗ 4/22», στέλνοντας...

Το σημερινό άρθρο της στήλης μας «Ναυτική Κυριακή» θα είναι αφιερωμένο στις μελλοντικές φρεγάτες ανθυποβρυχιακού πολέμου κλάσης City (γνωστές και ως Type-26) του Βασιλικού Πολεμικού Ναυτικού του Ηνωμένου Βασιλείου (Royal Navy).

Τα εν λόγω πλοία, μαζί με τις φρεγάτες Type-31 θα αποτελέσουν τις κύριες Μονάδες μάχης επιφανείας του Royal Navy τις επόμενες δεκαετίες.

Η έναρξη του προγράμματος

Η ανάπτυξη του πλοίου ξεκίνησε το 1998 στο πλαίσιο του προγράμματος «Future Surface Combatant» (FSC), αποσκοπώντας στην αντικατάσταση των ανθυποβρυχιακών φρεγατών Type-22 και Type-23 με ένα πλοίο ίδιου ρόλου.

Μάλιστα, προκειμένου να εξασφαλιστούν οι απαραίτητοι οικονομικοί πόροι για την υλοποίηση του πρόγραμματος, το Βρετανικό Υπουργείο Άμυνας προχώρησε στην ματαίωση της ναυπήγησης δύο αντιτορπιλικών Type-45.

Το 2010 ανακοινώθηκε η έναρξη της φάσης αξιολόγησης του πλοίου με πιο λεπτομερή χαρακτηριστικά, η οποία ολοκληρώθηκε το 2012 με την παρουσίαση του τελικού σχεδιασμού. Ο σχεδιασμός είχε ανατεθεί στην BAE Systems και στο Βρετανικό Υπουργείο Άμυνας στο πλαίσιο ειδικού τετραετούς προγράμματος αξίας $208 εκατομμυρίων.

Γενικά χαρακτηριστικά, οπλισμός και ηλεκτρονικα συστήματα

Πρόκειται για πλοίο μήκους περίπου 150 μέτρων με πλήρες εκτόπισμα 6.900 τόνων. Η πρόωση του βασίζεται σε 2 ηλεκτροκινήτηρες, 4 γεννήτριες diesel και αεριοστρόβιλο άμεσης κίνησης ΜΤ-30 της Rolls Royce, καθιστώντας ικανό να ξεπεράσει την ταχύτητα των 26 κόμβων και την εμβέλεια των 7.000 ναυτικών μιλίων.

To πλήρωμα αποτελείται από 157 άτομα, ωστόσο, μπορούν να φιλοξενηθούν μέχρι και 208 άτομα.

Αναφορικά με τον οπλισμό του, το πλοίο φέρει πυροβόλο ΜΚ45 διαμέτρου 127 χιλιοστών, 2 πυροβόλα των 30 χιλιοστών DS30M, αριθμό μικρότερων πολυβόλων, 48 πυραύλους αεράμυνας SEA CEPTOR εμβέλειας άνω των 25 χιλιομέτρων και 24 επιπλέον κελιά ΜΚ41 για πυραύλους κατά στόχων επιφανείας, εδάφους και αέρος. Επιπλέον, διαθέτει ειδικό υπόστεγο για ελικόπτερα και οργανικό UAV.

Για την αυτοπροστασία του πλοίου είναι εγκατεστημένα δύο CIWS τύπου Phalanx των 20 χιλιοστών καθώς και decoys τύπου IRVIN-GQ DLF.

Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά συστήματα, το πλοίο φέρει το 3D ραντάρ ARTISAN της BAE εμβέλειας μεγαλύτερης των 200 χιλιομέτρων και το ραντάρ πλοήγησης SCANTER 6000 2D. Προκειμένου να εντοπίζει υποβρύχιες απειλές, είναι εξοπλισμένο με το συρόμενο σόναρ 2087 της Thales και με το σόναρ γάστρας  2150 της Ultra Electronics.

Διαθέτει ακόμα, το Σύστημα Διαχείρησης Μάχης INTeACT και το Σύστημα Ηλεκτρονικού Πολέμου Scorpion της Thales.

Το πρόγραμμα ναυπηγήσεων Type 26

Type 26: Οι μελλοντικές φρεγάτες του Royal Navy
PHOTO By Ministry of Defence – https://www.defenceimagery.mod.uk/, OGL v1.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=108538356

Η ναυπήγηση των πρώτων 3 πλοίων ξεκίνησε το 2017 από την BAE Systems στην Γλασκώβη, με συνολικό κόστος 3.7 δισ. λιρών. Τα πλοία ονομάστηκαν HMS Glasgow, HMS Cardiff και HMS Belfast.

Όπως σας είχαμε ενημερώσει με σχετικό άρθρο, στις 15 Νοεμβρίου το πρόγραμμα των φρεγατών Type-26 πέρασε στην δεύτερη φάση του με το Βρετανικό ΥΠΑΜ να αναθέτει νέα σύμβαση στην BAE Systems για την ναυπήγηση 5 ακόμα φρεγατών του τύπου, αξίας 4,2 δισ. λιρών. Τα πλοία θα ονομαστούν HMS Birmingham, HMS Sheffield, HMS Newcastle, HMS Edinburgh και HMS London.

Οι εξαγωγές

Πέρα από το Βρετανικό, η Type-26 έχει επιλεχθεί από το Πολεμικό Ναυτικό της Αυστραλίας και του Καναδά, στα οποία θα υπηρετήσει υπό την ονομασία Hunter-class και «Canadian Surface Combatant».

Tα πλοία αυτά θα έχουν διαφορετική διαμόρφωση και στην κατασκευή τους θα εμπλακεί η εγχώρια αμυντική βιομηχανία των δύο χωρών.

Πείτε μας την γνώμη σας στα σχόλια!

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης «Ναυτική Κυριακή»

Διαβάστε περισσότερα άρθρα από Γρηγόρης Π.

Copyright: Απαγορεύεται η αντιγραφή του κειμένου από άλλα site/media χωρίς άδεια απο το NEMESISHD.GR

YouTube

Αναλύσεις

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ