Στο σημερινό άρθρο της στήλης μας «Ναυτική Κυριακή», θα ασχοληθούμε με τις Σουηδικές κορβέτες κλάσης Stockholm (Στοκχόλμη).
Η έναρξη του προγράμματος
Οι κορβέτες κλάσης Stockholm αναπτύχθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του ’80 στο πλαίσιο του προγράμματος «Ytattck-81» του Βασιλικού Πολεμικού Ναυτικού της Σουηδίας, αποσκοπώντας στον σχεδιασμό μιας νέας κλάσης πλοίων με αυξημένη αντοχή που θα βασίζονταν στις τορπιλακάτους κλάσης Spica.
Mε αφορμή διάφορα περιστατικά όπου σοβιετικά υποβρύχια εντοπίστηκαν σε Σουηδικά ύδατα, το πρόγραμμα τέθηκε σε νέες βάσεις λαμβάνοντας υπόψιν τις αδυναμίες του Σουηδικού Πολεμικού Ναυτικού στον τομέα του ανθυποβρυχιακού πολέμου.
Έτσι λοιπόν ο αρχικός σχεδιασμός άλλαξε και το εκτόπισμα αυξήθηκε από 230 σε 350 τόνους, εγκαθιστώντας σύγχρονο ανθυποβρυχιακό οπλισμό τον οποίο θα αναλύσουμε παρακάτω.
Το πρόγραμμα ναυπήγησης, τεχνικά χαρακτηριστικά και οπλισμός
Το Σουηδικό Ναυτικό προχώρησε στην ναυπήγηση δύο Μονάδων οι οποίες κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία Karlskrona το διάστημα 1984-1985. Η πρώτη κορβέτα με την ονομασία HSwMS Stockholm καθελκύστηκε στις 22 Αυγούστου του 1984 με την HSwMS Malmö να ακολουθά στις 23 Μαρτίου της επόμενης χρονιάς, ενώ και τα δύο πλοία εντάχθηκαν σε υπηρεσία την 1η Μαΐου του 1986.
Τα πλοία έχουν μήκος 35 μέτρων, πλήρες εκτόπισμα 380 τόνων, ταχύτητα 30 κόμβων και το πλήρωμά τους αποτελείται από 35 άτομα.
Ο οπλισμός τους είναι διαφορετικός από όταν ναυπηγήθηκαν. Συγκεκριμένα, τα πλοία αρχικά ήταν οπλισμένα με ένα πυροβόλο BOFORS MK.2 των 57mm, αντιαεροπορικό πυροβόλο BOFORS των 40mm, 8 αντιπλοϊκούς πυραύλους RBS-15MK2 και 2 τορπιλοσωλήνες των 533mm.
Σε επόμενες τροποποιήσεις, αφαιρέθηκε το αντιαεροπορικό πυροβόλο και οι 2 τορπιλοσωλήνες, στην θέση των οποίων εγκαταστήθηκαν 4 των 400mm. Ακόμα, τα πλοία οπλίστηκαν με νάρκες και με βόμβες βυθού.
Αναφορικά με τον ανθυποβρυχιακό εξοπλισμό τους, αυτός αποτελείται από ένα σόναρ γάστρας Simrad SS 304 Spira και ένα συρόμενο σόναρ Salmon TSM 2642.
Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Κορβετών
Το 1999 ξεκίνησε το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των πλοίων, καθώς τα πλοία συνέχιζαν να χρησιμοποιούν ξεπερασμένα ηλεκτρονικά συστήματα. Οι εργασίες ξεκίνησαν αρχικά στην HSwMS Malmö και συνεχίστηκαν στην HSwMS Stockholm το 2000.
Στο πλαίσιο του προγράμματος εγκαταστήθηκαν νέες μηχανές, νέο σύστημα διαχείρησης μάχης, το σύγχρονο σύστημα ελέγχου πυρός 9LV 300 και προηγμένα συστήματα πλοήγησης.
Η δράση τους εκτός Σουηδίας
Το 2009 τα εν λόγω πλοία εντάχθηκαν στην Ομάδα Κρούσης υπό την ηγεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά της πειρατίας στα Στενά της Σομαλίας, ξεκινώντας την δράση τους τον Μάιο.
Στις 26 του ίδιου μήνα, η κορβέτα HSwMS Malmö έσωσε το Ελληνόκτητο τάνκερ «MV Antonis» από επίθεση πειρατών, κατά των οποίων έβαλλε με το πυροβόλο της συλλαμβάνοντας συνολικά 7 από αυτούς.
Πείτε μας την γνώμη σας στα σχόλια!
Ναυτική Κυριακή
Copyright: Απαγορεύεται η αντιγραφή του κειμένου από άλλα site/media χωρίς άδεια απο το NEMESISHD.GR