Κώστας Ηλιάκης: Το Ελληνικό F-16 που δεν προσγειώθηκε ποτέ

Παρακαλούμε αφήστε ενεργές τις διαφημίσεις στο nemesishd.gr και στηρίξτε την προσπάθεια μας

Στα χρονικά της ελληνικής ιστορίας, υπάρχουν πολλές ιστορίες για τις πράξεις ηρώων που έχουν κάνει την υπέρτατη θυσία για την υπεράσπιση της πατρίδας. Ανάμεσα σε αυτούς τους ήρωες είναι ο Κώστας Ηλιάκης, ένας πιλότος του οποίου το ακλόνητο θάρρος και η αφοσίωση στο έθνος θα μείνει για πάντα στη μνήμη μας.

Κώστας Ηλιάκης: Το Ελληνικό F-16 που δεν προσγειώθηκε ποτέ - NEMESIS HD (NEMESISHD.GR)

Στις 23 Μαΐου 2006, σημειώθηκε μια από τις μεγαλύτερες σύγχρονες τραγωδίες για την ιστορία της Πολεμικής Αεροπορίας μας καθώς ο Σμηναγός Κώστας Ηλιάκης έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια αποστολής στον εναέριο χώρο κοντά στην Κάρπαθο μετά από εγκληματικές ενέργειες του Τούρκου πιλότου Χαλί Ιμπραήμ Οσκεμπίρ, που πετούσε με Τουρκικό F-16 C.

Αυτό το άρθρο έχει στόχο να αποτίσει φόρο τιμής στη μνήμη του και να ρίξει φως στην ζωή αυτού του ήρωα Έλληνα πιλότου.

Η Σταδιοδρομία του Κώστα Ηλιάκη

Ο Κώστας Ηλιάκης γεννήθηκε στις 15 Αυγούστου 1970 στα Χανιά, Ελλάδα. Από μικρός, έδειξε πάθος για την αεροπορία και επιθυμία να υπηρετήσει τη χώρα του. Το ταξίδι του για να γίνει πιλότος ξεκίνησε με την είσοδο του το 1989 στην Σχολή Ικάρων που ήταν η μοναδική επιλογή του και όπου υποβλήθηκε σε αυστηρή εκπαίδευση για να γίνει και αυτός ενας «Ίκαρος».

Αποφοιτώντας με άριστα, ξεκίνησε την καριέρα του ως πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας, επιδεικνύοντας εξαιρετικές δεξιότητες και ακλόνητο ηθικό σύμφωνα με τους συναδέλφους του, δίνοντας του την ευκαιρία να είναι από τους πρώτους που θα πετάξει με την τότε αιχμή του δόρατος της Πολεμικής Αεροπορίας, τα τότε καινούρια F-16 Block 52+.

Η μοιραία μέρα

Ο Σμηναγός Ηλιάκης αφιέρωσε τη ζωή του στη διαφύλαξη του ελληνικού εναέριου χώρου και την υπεράσπιση της κυριαρχίας της πατρίδας μας.

Ο όρκος του για την υπερασπίση της πατρίδας αποδείχθηκε εκείνη τη μοιραία μέρα του 2006 σε ηλικία 36 ετών, πατέρας δύο ανήλικων παιδιών ηλικίας 5 και 2 ετών.

Επιχειρήσεις Air Interdiction (AI - DAS): Η Πολεμική Αεροπορία εναντίον των εχθρικών ενισχύσεων - NEMESIS HD
Hellenic Air Force F-16D Fighting Falcons assigned to the 115th Combat Wing, take off during exercise Poseidon’s Rage at Souda Bay, Greece, May 31, 2021. The inaugural multinational exercise serves to develop and improve U.S.- Hellenic air readiness and interoperability by increasing proficiency with the employment of live and inert munitions. (U.S. Air Force photo by Staff Sgt. Rachel Maxwell)

Αντιμέτωπος με τους συναγερμούς της μοίρας του για «SCRAMBLE», ο Σμηναγός Ηλιάκης πέταξε στους ουρανούς με το F-16 Block 52+ του ακολουθούμενος από ένα ακόμα F-16 Block 52+ της ΠΑ, επιχειρώντας να αναχαιτίσει την απειλή.

Το περιστατικό συνέβη καθώς τα δύο ελληνικά αεροσκάφη F-16 Block 52+ συνάντησαν και προχώρησαν σε αναχαίτιση ενός Τουρκικού αναγνωριστικού αεροσκάφους RF-4 και δύο Τουρκικών F-16 που το συνόδευαν κοντά στη Κάρπαθο στο FIR Αθηνών.

Ακολούθησε μια σκληρή εικονική αερομαχία μεταξύ των ελληνικών και τουρκικών F-16 που δεν άλλαζαν πορεία αλλά κατευθύνονταν μαζί με το φωτογραφικό RF-4 για να βγάλουν αεροφωτογραφίες την συστοιχία των Ελληνικών αντιαεροπορικών συστημάτων S-300 PMU1 που βρίσκονταν στην Κρήτη.

Το Κέντρο επιχειρήσεων της Πολεμικής Αεροπορίας είχε ξεκαθαρίσει στους πιλότους της 340 Μοίρας «Αλεπού» ότι σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να επιτραπεί στα Τουρκικά μαχητικά να πλησιάσουν τις ακτές της Κρήτης.

Η αναχαίτιση των Τουρκικών μαχητικών κατέληξε σε σύγκρουση στον αέρα μεταξύ τουρκικού F-16 και του ελληνικού F-16 περίπου στις 12:45 το μεσημέρι, που οδήγησε στην απώλεια της ζωής του Έλληνα ήρωα πιλότου Κώστα Ηλιάκη. Η σύγκρουση επήλθε μετά από εγκληματικό ελιγμό του Τουρκικού F-16C που το έριξε πάνω στην καλύπτρα του Ελληνικού F-16 Block 52+ την ώρα που ο Έλληνας πιλότος Κώστας Ηλιάκης είχε πλησιάσει το Τουρκικό RF-4 για να δει το ατρακτίδιο (pod) του.

Η Ελληνική αντίδραση και η κατάληξη

Με την αναφορά του Νο2 του ελληνικού σχηματισμού ότι χτυπήθηκε το Ελληνικό F-16, το ΑΤΑ δίεταξε την άμεση απογείωση περισσότερων από 40 οπλισμένων μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας, ενώ ομάδα Έρευνας και Διάσωσης (SAR), ενίσχυμενη από βατραχανθρώπους (ΟΥΚ), κινητοποιήθηκε με ελικόπτερο και έφτασε στην καθορισμένη περιοχή.

Πολεμική Αεροπορία - F-16 Block 52+
PHOTO: ΓΕΕΘΑ

Εν τω μεταξύ, η Τουρκία βλέποντας τις μαζικές απογειώσεις Ελληνικών μαχητικών σήκωσε 80 μαχητικά αεροσκάφη με εντολές για διεξαγωγή επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης σε εχθρική περιοχή φέρνοντας τις δύο πλευρές πολύ κοντά στον πόλεμο.

Μέσα στο χάος στις 14:47 το μεσημέρι, ένα δεξαμενόπλοιο με σημαία Παναμά με το όνομα «Gas Century» έσωσε τον εγκληματία Τούρκο πιλότο που έριξε τον Κώστα Ηλιάκη και είχε προλάβει να εκτιναχθεί από το αεροσκάφος.

Ο εγκληματίας Τούρκος, είχε ήδη βρεθεί από το Ελληνικό ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης αλλά δεν άφηνε το Ελληνικό πλήρωμα να τον πλησιάσει.

Σε μια προσπάθεια να αποτραπεί περαιτέρω κλιμάκωση καθώς σύμφωνα με μαρτυρίες οι Έλληνες πιλότοι ήταν έτοιμοι να εκδικηθούν με χρήση όπλων για τον θάνατο του συναδέλφου τους, ο Παναγιώτης Χινοφώτης, αρχηγός των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων, και ο στρατηγός Hilmi Ozkiok, ο Τούρκος ομόλογός του, προχώρησαν σε τηλεφωνική επικοινωνία. Η ελπίδα ήταν να καθιερωθεί μια γραμμή διαλόγου και να βρεθεί μια λύση που θα αποτρέψει περαιτέρω απώλειες.

Όσο μιλούσαν οι αρχηγοί, ο Τούρκος πιλότος, οπλισμένος με πιστόλι, απείλησε τους Έλληνες διασώστες. Για να αποφευχθεί περαιτέρω βία και να αποκλιμακωθεί η κατάσταση, οι ελληνικές αρχές πήραν την κατα πολλούς εσφαλμένη απόφαση να δώσουν άδεια στους Τούρκους διασώστες να πάρουν τον πιλότο τους.

Η κατάσταση πήρε τραγική τροπή όμως για τον σμηναγό Κώστα Ηλιάκη. Στις 30 Μαΐου 2006, το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση, με την οποία κηρύσσεται νεκρός ο σμηναγός Κώστας Ηλιάκης. Η δήλωση αποδίδει τον θάνατό του σε αποστολή αναγνώρισης τουρκικών αεροσκαφών εντός του FIR Αθηνών.

Η Ανακοίνωση του ΓΕΑ

Ακολουθεί η ανακοίνωση του ΓΕΑ στις 30 Μαΐου 2006:

«Την 21:00 της Κυριακής 28 Μαΐου 2006, με τη συμπλήρωση 128 ωρών, ολοκληρώθηκαν οι επιχειρήσεις έρευνας διάσωσης που ακολούθησαν το αεροπορικό δυστύχημα της 23ης Μαΐου 2006 στην περιοχή νοτιοανατολικά της Καρπάθου.

Η συγκέντρωση και η ανάλυση των ευρημάτων, επιβεβαίωσε τον θάνατο του σμηναγού (Ι) Ηλιάκη Κωνσταντίνου. Ο σμηναγός Ηλιάκης, έπεσε κατά την εκτέλεση του καθήκοντος σε αποστολή αναγνώρισης τουρκικών αεροσκαφών εντός του FIR Αθηνών».

Μνήμη και Κληρονομιά

Κώστας Ηλιάκης: Το Ελληνικό F-16 που δεν προσγειώθηκε ποτέ
PHOTO: HAF Spokesman (FLICKR)

Κάθε χρόνο, στις 23 Μαΐου, οι Έλληνες σε όλο τον κόσμο τιμούν τη μνήμη του ήρωα πιλότου Κώστα Ηλιάκη, τιμώντας την αφοσίωση, τη γενναιότητα και την υπέρτατη θυσία του για την πατρίδα μας.

Η κληρονομιά του ήρωα Σμηναγού εκτείνεται πέρα από τον τραγικό θάνατό του.

Παραμένει έμπνευση για τους νέους πιλότους της Πολεμικής Αεροπορίας μας διδάσκοντας τις αξίες της τιμής, του θάρρους και της αγάπης για την Ελλάδα. Το όνομά του θα μείνει για πάντα χαραγμένο στο πάνθεον των Ελλήνων ηρώων που έδωσαν τη ζωή τους για να προστατεύσουν την ελευθερία του έθνους.

Το F-16 του ήρωα Σμηναγού Κωσταντίνου Ηλιάκη, μπορεί να μην προσγειώθηκε ξανά ποτέ όμως νέα παιδιά της Πολεμικής Αεροπορίας μας, τιμούν την μνήμου του απογειώνοντας τώρα τα δικά τους υπερσύγχρονα F-16 και F-16V με μόνο στόχο την υπεράσπιση της πατρίδας μας.

Πείτε μας την γνώμη σας στα σχόλια!

Copyright: NEMESIS HD – Απαγορεύεται η αντιγραφή του κειμένου των άρθρων χωρίς σχετική άδεια από το NEMEISHD.GR

Πρόσφατα

Ουκρανικό Γενικό Επιτελείο: «Εξουθενώνουμε του Ρώσους σε ολόκληρη τη γραμμή»

Το Γενικό Επιτελείο των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας εξέδωσε...

Απόφαση ΥΠΑΜ Ρουμανίας: Πρόταση για προμήθεια 48 F-35 σε δύο φάσεις

Η Ρουμανία ξεκινά άμεσα τις κινήσεις για την ενίσχυση...

Σερβία: «Να αναλάβει το ΝΑΤΟ» – Έκκληση Βούτσιτς για Κόσοβο

Μετά από σοβαρή κλιμάκωση των εντάσεων στο Κόσοβο, ο...

ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ

VTOL UAV για το Πολεμικό Ναυτικό: Η αρχή που έγινε και οι μελλοντικές επιλογές

Είναι πλέον κοινώς αποδεκτό ότι για τα επόμενα χρόνια...

AH-64 v6: Τα “Echo” πάνε σε νέο επίπεδο

AH-64 ApacheΤο "Apache" αποτελεί ένα από τα πιο γνωστά,...