Παρασκευή, 19 Ιουλίου, 2024

A-7 Corsair: Η ιστορία του θρυλικού «κουρσάρου»

Παρακαλούμε αφήστε ενεργές τις διαφημίσεις στο nemesishd.gr και στηρίξτε την προσπάθεια μας

Copyright: NEMESIS HD (NEMESISHD.GR) εκτός των ρητά αναφερόμενων εξαιρέσεων (πνευματικά δικαιώματα τρίτων) - Η αντιγραφή του κειμένου του άρθρου απαγορεύεται - Χρησιμοποιήστε την κοινοποίηση

Το A-7 Corsair είναι αδιαμφησβήτητα ένα από τα πιο αγαπημένα μαχητικά αεροσκάφη που έχουν περάσει από την Πολεμική Αεροπορία. Εκτός όμως από την φήμη που έχει αποκτήσει στην Ελλάδα, το A-7 ήταν ένα εξαιρετικό αεροσκάφος, ειδικά για τον ρόλο του. Ανάλογη φήμη βέβαια απέκτησε κατά την υπηρεσία του και σε άλλες χώρες.

Η ανάπτυξη του A-7 Corsair

Το A-7 αναπτύχθηκε την δεκαετία του ’60 από την LTV με σκοπό να αντικαταστήσει τα A-4 Skyhawk. Ως «βάση» χρησιμοποιήθηκε το σχέδιο του F-8 Crusader, της ίδιας εταιρείες, με κάποιες όμως τροποποιήσεις. Συγκριτικά με το F-8, το Α-7 είχε μικρότερο μέγεθος, ήταν πιο αργό, όντας περιορισμένο να πετάει σε υποηχητικές ταχύτητες αλλά του έλειπε και η χαρακτηριστική κινούμενη πτέρυγα του F-8. Βέβαια, για τον ρόλο του ως αεροσκάφος κρούσης η απόδοσή του ήταν τουλάχιστον «αρκετά καλή» (και με το παραπάνω) αλλά ήταν και πολύ φθηνότερο στην παραγωγή.

A-7 Corsair: Η ιστορία του θρυλικού «κουρσάρου»
Photo By clipperarctic – A-7 Corsair, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=28485703

Το συμβόλαιο για την παραγωγή των A-7 δόθηκε στην LTV το 1964, το 1965 έγινε η πρώτη πτήση του αεροσκάφους και παραδόθηκαν στις πρώτες μοίρες ενώ μέχρι το τέλος του 1967 άρχισε η παρουσία τους στον Πόλεμο του Βιετνάμ.

Η πρώτη αναβάθμιση στο σχέδιο του αεροσκάφους ήρθε σχεδόν αμέσως ως το A-7B το οποίο θα έκανε χρήση ενός ισχυρότερου κινητήρα, του TF-30-8 της Pratt and Whittney, ενώ εγκαταστάθηκε και νέο terrain following ραντάρ. Παράλληλα, η Αεροπορία έδειξε ενδιαφέρον για το A-7, έτσι, απέκτησε την έκδοση A-7D η οποία έκανε χρήση του Βρετανικής προέλευσης κινητήρα TF-41-A-2.

Το 1967 το Ναυτικό ακύρωσε την παραγγελία των A-7B, αντικαθιστώντας την με αγορά αεροσκαφών A-7E, την πιο ολοκληρωμένη έκδοση του αεροσκάφους που αναπτύχθηκε για τις ανάγκες των ΗΠΑ η οποία είχε πολλά κοινά με τα A-7D της Αεροπορίας. Σε αυτά συγκαταλέγονταν, ίδιος κινητήρας καθώς και αρκετά από τα ηλεκτρονικά του συστήματα.

Παράλληλα με τις «συμβατικές» εκδόσεις του αεροσκάφους αναπτύχθηκαν τόσο η εκπαιδευτική έκδοση TA-7C, η έκδοση ηλεκτρονικού πολέμου EA-7L αλλά και πειραματικές ή εξαγωγικές εκδόσεις εκδόσεις.

A-7 Corsair: Η ιστορία του θρυλικού «κουρσάρου»
Photo By Yinan Chen – www.goodfreephotos.com (gallery, image), Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=33641718

Οι εκδόσεις του A-7 Corsair

  • A-7A: Η αρχική έκδοση του αεροσκάφους για χρήση από το Ναυτικό.
  • A-7B: Βελτιωμένη έκδοση του A-7A με νέο κινητήρα και terrain following ραντάρ.
  • A-7C
  • TA-7C: Εκπαιδευτική έκδοση του A-7C.
  • A-7D: Η έκδοση της Αεροπορίας με διαφορετικό κινητήρα και νέα ραντάρ.
  • A-7E: Η βελτιωμένη έκδοση του A-7 στα πρότυπα του A-7D για χρήση από το Ναυτικό.
  • EA-7L: Έκδοση ηλεκτρονικού πολέμου.
  • YA-7F: Πειραματική, υπερηχητική έκδοση του A-7, μεγαλύτερου μεγέθους ενώ έκανε χρήση του κινητήρα F100.
  • A-7H: Εξαγωγική έκδοση για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία.
  • TA-7H: Εκπαιδευτική έκδοση του A-7H.
  • A-7P: Αναβαθμισμένα A-7A στα πρότυπα του A-7E για την Αεροπορία της Πορτογαλίας.
  • TA-7P: Εκπαιδευτική έκδοση του A-7P.

Τεχνικά χαρακτηριστικά του A-7E

Κινητήρας TF-41-A-2 της Alisson ο οποίος ωθούσε το A-7 στην τελική ταχύτητα των 1.100 χιλιομέτρων/ώρα. Είχε αυτονομία περίπου 2.000 χιλιομέτρων, ρυθμό ανόδου 15.000 ποδιών/λεπτό με «ταβάνι» τα 42.000 πόδια (13.000 χιλιόμετρα).

Ο οπλισμός περιλάμβανε το πυροβόλο 20 χιλιοστών M61A1 Vulcan καθώς και 8 πυλώνες οι οποίοι μπορούσαν να φέρουν:

  • 2 AIM-9 Sidewinder (αποκλειστικό φορτίο των 2 εκ των 8 πυλώνων).
  • 2 AGM-45 Shrike.
  • 2 AGM-62 Walleye.
  • 2 AGM-65 Maverick.
  • 2 AGM-88 HARM.
  • 2 GBU-8.
  • Κατευθυνόμενες βόμβες Paveway.
  • Βόμβες γενικής χρήση Mk80/82.
  • Έως 4 ατομικές βόμβες B28, B43, B61, B83.
  • Εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου.
A-7 Corsair: Η ιστορία του θρυλικού «κουρσάρου»
Photo by haf.gr

Το A-7 στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία

Όπως αναφέρθηκε και στην αρχή, αλλά είναι και ήδη λίγο-πολύ γνωστό, σε ελληνική υπηρεσία το A-7 απέκτησε θρυλική φήμη. Η Πολεμική Αεροπορία συνολικά είχε στις τάξεις της 127 αεροσκάφη των εκδόσεων A-7E και A-7H, καθώς και τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά TA-7C και TA-7H.

A-7 Corsair: Η ιστορία του θρυλικού «κουρσάρου»
Photo by haf.gr

Τα πρώτα αεροσκάφη παρελήφθησαν το 1975 ως μέρος της παραγγελίας για 60 A-7H και 5 TA-7H τα οποία ανήκαν στις 347 Μοίρα «Περσέας», 340 Μοίρα «Αλεπού» και 345 Μοίρα «Λαίλαψ». Το 1993 παρελήφθησαν 43 A-7E και 19 TA-7C από αποθέματα του Αμερικάνικου Ναυτικού τα οποία υπηρέτησαν στην 335 Μοίρα «Tίγρης» και 336 Μοίρα «Όλυμπος».

Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία ήταν η παγκοσμίως η τελευταία Αεροπορία που απέσυρε τα A-7, τον Οκτώβριο του 2014.

Πείτε μας την γνώμη σας!

Για περισσότερα άρθρα του Βασίλης Κ.

Απαγορεύεται η αντιγραφή χωρίς άδεια του NEMESIS HD.

Μείνετε συντονισμένοι για κάθε εξέλιξη – Ακολουθήστε το NEMESIS HD στο Google News – ΕΔΩ

Πρόσφατες εξελίξεις

Η Δέσποινα Βανδή δέχτηκε τα τουρκικά «πυρά» επειδή έπραξε το αυτονόητο

Την προγραμματισμένη συναυλία της στο Τσεσμέ της Τουρκίας ακύρωσε...

Διαβάστε επίσης

Ticonderoga: Η ιστορία και δυνατότητες του τελευταίου καταδρομικού των ΗΠΑ

Τα καταδρομικά κλάσης Ticonderoga μπορούν να θεωρηθούν εύκολα ως...

Namer: Το Ισραηλινό θωρακισμένο ΤΟΜΠ (APC)

Το Namer είναι ένα Ισραηλινό ΤΟΜΠ (APC) βασισμένο στο...

Namer: Το Ισραηλινό βαρύτερο και καλύτερα θωρακισμένο ΤΟΜΠ / ΤΟΜΑ

Στο Ισραήλ υπάρχει η φιλοσοφία του να δίνεται η...

Ναυτική κρούση με επιθετικά ελικόπτερα: Sea Cobra και “Sea Apache”

Εισαγωγή των επιθετικών ελικοπτέρωνΟ αμερικανικός στρατός με βάση τα...

Η Άμυνα του Καραγάτς και η καταστροφή των Τουρκικών δυνάμεων

-NEMESISHD.GRΡίχνοντας μια ματιά "απο ψηλά" στον τουρκικό θύλακα του...

Φρεγάτες Τύπου ‘S’ (Kortenaer / Standard): Οι φρουροί του Αιγαίου

Το σημερινό άρθρο της στήλης μας «Ναυτική Κυριακή» θα...

AN/APG-83 AESA Scalable Agile Beam Radar (SABR): Το ραντάρ των Ελληνικών F-16V

Η τεχνολογία ραντάρ υπήρξε καθοριστική στη διαμόρφωση των σύγχρονων...

Εξελίξεις