Στις 30 Οκτωβρίου 1967, ένα αεροπλάνο της CIA σηκώθηκε ογδόντα τέσσερις χιλιάδες πόδια πάνω
από το Ανόι στο βόρειο Βιετνάμ, ταξιδεύοντας ταχύτερα από μια σφαίρα τουφεκιoυ με ταχύτητα πάνω από τρεις φορές την ταχύτητα του ήχου.
Μια κάμερα υψηλής ανάλυσης στην κοιλιά του γωνιακού μαύρου τζετ κατέγραψε πλάνα του εδάφους -συμπεριλαμβανομένων των 190 θεσεων Σοβιετικων S-75
Το αεροσκάφος ήταν ένα A-12 “Oxcart”, ένα μικρότερο, πιο γρήγορο μονοθέσιο πρόδρομο παραλλαγή του θρυλικού αεροσκάφους SR-71 Blackbird της Air Force.
Ο οδηγός του αεροσκάφους Dennis Sullivan είχε προηγουμένως πετάξει εκατοντάδες αποστολές με F-80 Starfighter για την Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία.
Όμως, ο Sullivan δεν ήταν πλέον στρατιωτικός πιλότος – ήταν “παροπλισμένος” προσωρινά για να πετάξει το jet υψηλής τεχνολογίας της CIA.
Κάθισε στο στενό πιλοτήριο με ένα κοστούμι ψυγείο, καθώς οι τριβές που δημιουργούνται από τις ταχύτητες Mach 3 του αεροσκάφους του θερμαίνουν το πιλοτήριο σε πάνω από 260 βαθμούς κελσίου.
Ο Σίλιβαν σημειώνει ότι οι προειδοποιήσεις ανάβουν στον πίνακα οργάνων του καθώς τα ραντάρ του Βιετναμέζικου αντιαεραπορικού τον κλειδωσαν.
Αλλά δεν προλαβαν να πυροδοτήσουν πυραύλους. Σε δώδεκα λεπτά ειχε ολοκληρωσει ηδη την πορεία του και γύρισε γύρω από την Ταϊλάνδη, όπου έλαβε τον εναέριο ανεφοδιασμό. Στη συνέχεια ξεκίνησε για ένα δεύτερο πέρασμα.
Αλλά οι Βόρειοι Βιετναμέζοι τον περίμεναν. Μια ειδοποίηση εκτόξευσης πυραύλων τον προειδοποίησε ότι ένας πυραύλος κατευθυνόταν προς αυτόν.
Δεκαετίες αργότερα, ο Σούλιβαν περιγράφει σε μια ομιλία, βλέποντας έναν από τους πυραύλους να περνάει δίπλα του, σε απόσταση 200 μέτρων.
“Περναει ενας πυραυλος δεξιά από το θάλαμο διακυβέρνησης που πηγαίνει κατ ‘ευθείαν επάνω. Αυτό είναι ενδιαφέρον . . .
Έτσι συνέχισα τη διαδρομή και δεν έβλεπα τίποτα-μέχρι που κατέβηκα σε υψος και έπειτα μπορούσα να δω πίσω από εμένα να με ακολουθουν τουλάχιστον τέσσεροις πύραυλοι.
Ανέβηκαν περίπου στα 90-95.000 πόδια και όλοι εστριψαν & κατευθυνόταν προς το τέλος της ουράς μου. ”
Το A-12 είχε επισήμως μέγιστη ταχύτητα 3,2 Mach – αλλά τα βλήματα που ακολούθησαν τον Sullivan μπορούσαν να φτάσουν το Mach 3,5.
Ο Sullivan διέφυγε και προσγειώσε το A-12 στην Air Base της Kadena, όπου πέρασε αρκετές ώρες ψύξης στην άσφαλτο πριν οι μηχανικοί μπόρεσουν να ακουμπήσουν ακόμη και το αεροπλάνο που θερμαίνεται με την ατμοσφαιρικη τριβή.
Το άγχος της θερμότητας και των υψηλών ταχυτήτων επέφερε ένα σωματικό φορτίο στους πιλότους των A-12 , που εχαναν κατά μέσο όρο
πέντε κιλά σωματικού βάρους μετά την ολοκλήρωση των αποστολών τους μεσα σε 3 και 4 ωρες.
Κάθισε για να συζητήσει & οι μηχανικοί του εδείξαν δύο μεταλλικά θραύσματα από τον κώνο μύτης ενός πυραύλου που είχαν χτυπησει την χαμηλή αριστερή του πτέρυγα
Το Α-12 πεταξε πρωτη φορα πριν 54 χρόνια και οι ταχυτήτές του παραμένουν εντυπωσιακές

- www.nemesishd.eu