Στο πλαίσιο της αμυντικής έκθεσης DEFEA 2023, η γαλλική Arquus συνέχισε την προώθηση της σειράς φορτηγών VLRA για την αντικατάσταση των απαρχαιωμένων Steyr που χρησιμοποιεί ο ΕΣ.
Σε πρόσφατη ανακοίνωση της, η Arquus αναφέρει ότι το VLRA αποτελεί ένα ανθεκτικό, εύκολο στη συντήρηση, αποδεδειγμένα στρατιωτικό όχημα 4×4.
Είναι ένα ευέλικτο όχημα πολλαπλών χρήσεων σχεδιασμένο για τη μεταφορά στρατευμάτων, φορτίου και συστημάτων στα πιο απαιτητικά περιβάλλοντα, συμπεριλαμβανομένων των ορεινών ζωνών και των ερήμων.
Αυτό το σασί νέας γενιάς προσφέρει υψηλή χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου εκτός δρόμου και συντήρηση χαμηλού κόστους χάρη στον μηχανισμό και τη μετάδοση χωρίς ηλεκτρονικά.
Κατασκευασμένο με απλότητα, το VLRA είναι εύκολο στη συντήρηση και την επισκευή. Μπορεί έτσι να λειτουργεί αυτόνομα χωρίς να απαιτεί μονάδες υποστήριξης, μακρά εκπαίδευση ή βαρύ εξοπλισμό συντήρησης. Αυτή η ιδέα έχει πείσει αρκετούς στρατούς σε όλο τον κόσμο, καθώς και ορισμένες Ευρωπαϊκές Ειδικές Δυνάμεις, στο να το αποκτήσουν.
Υπενθυμίζεται ότι η ελληνική διαμόρφωση του VLRA είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην DEFEA 2021, αφήνοντας θετικές εντυπώσεις στα στελέχη του ΕΣ. Εάν η Ελλάδα προχωρήσει στην απόκτησή μερικών εκατοντάδων VLRA, τα οχήματα μπορούν να κατασκευαστούν από την εγχώρια βιομηχανία.
Τεχνικά χαρακτηριστικά και επιδόσεις
Σύμφωνα με πληροφορίες της εταιρείας, το VLRA είναι η μετεξέλιξη του VLRA 1, το οποίο απαριθμεί σε 12.000 μονάδες.
Έχει μήκος 5.7m, ύψος 2.4m, πλάτος 2.2m και πλήρωμα 3 ατόμων.
Κάνοντας χρήση κινητήρα 175 ίππων, μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 110km την ώρα.
Επιπλέον, έχει αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων και μπορεί να προχωρήσει σε έδαφος με κλίση 30%. Τέλος, το VLRA κυκλοφορεί και ως πυροσβεστικό όχημα.
Επίλογος
Γίνεται λοιπόν κατανοητό ότι το VLRA αποτελεί ένα σύγχρονο φορτηγό το οποίο μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τις δυνατότητες του Ελληνικού Στρατού, και ειδικά τις Μονάδες Ανεφοδιασμού.
Πείτε μας την γνώμη σας στα σχόλια!
Copyright: Απαγορεύεται η αντιγραφή του κειμένου χωρίς σχετική άδεια από το NEMESIS HD