Ως Stealth (ή VLO) ορίζουμε αντικείμενα με πολύ χαμηλή παρατηρησιμότητα. Είναι ένα σύνολο τεχνολογιών, που χρησιμοποιούνται συνδυαστικά, με σκοπό να μειώσουν σημαντικά τις αποστάσεις στις οποίες μπορεί να εντοπιστεί μια πλατφόρμα.
Περισσότερο σχεδιαστικά ασχολούμαστε με μειώσεις ραδιοτομής (RCS), αλλά και ακουστικές, θερμικές και άλλες πτυχές οπου οι αισθητήρες μπορούν να αντιληφθούν την ύπαρξη ενός εχθρικού αντικειμένου.
Η βάση της τεχνολογίας stealth είναι ότι πρέπει να συμμορφώνεται με την αρχήτου παράλληλου σχεδιασμού, Προκειμένου να αντανακλά τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα σε άλλη κατεύθυνση, Αυτό είναι μόνο το πρώτο βήμα στην τεχνολογία stealth.
Το δεύτερο βήμα του stealth σχεδιασμού είναι η σχεδίαση του άκρου και του εγκάρσιου διάκενου της πτέρυγας σε σχήμα ζιγκ-ζαγκ και η χρήση υλικών απορρόφησης κυμάτων ραντάρ. (Have Glass V) Αυτό είναι για την αντιμετώπιση του φαινομένου περίθλασης των κυμάτων ραντάρ. Μόνο το Su-57 δεν έχει τέτοιο σχέδιο.

Το τρίτο βήμα είναι η σχεδίαση της εισόδου σε σχήμα S για να θωρακιστεί ο κινητήρας επειδή ο εκτεθειμένος κινητήρας εκθέτει σοβαρά την VLO σχεδίαση. Μόνο το Su-57 δεν έχει τέτοιο σχέδιο και ο κινητήρας του είναι προφανώς εκτεθειμένος.
Το τέταρτο μέρος είναι ότι όλες οι εκτεθειμένες ηλεκτρονικές συσκευές πρέπει να συμμορφώνονται με την αρχή της παράλληλης σχεδίασης, τα EOTS και EODAS των F-22, F-35 και J-20 είναι πολυγωνικά σχήματα που συμμορφώνονται με την αρχή του παράλληλου σχεδιασμού.

Το πέμπτο βήμα είναι η ενσωματωμένη καλύπτρα με παράλληλη σχεδίαση. Αυτού του τύπου η καλύπτρα μπορεί να μειώσει το εγκάρσιο κενό. Μόνο το Su-57 δεν έχει ακόμα έτοια σχεδίαση.
Καθώς το Su-57 εξακολουθεί να χρησιμοποιεί καλύπτρα σχεδίασης μαχητικού τέταρτης γενιάς, βλάπτει σοβαρά την stealth σχεδίαση. Αυτή είναι η καλύπτρα του F-22. Αυτό είναι ένα προφανές πρισματικό σχήμα που υιοθετεί την αρχή της παράλληλης σχεδίασης. Ωστόσο, η Καλύπτρα του πιλοτηρίου του μαχητικού τέταρτης γενιάς που χρησιμοποιείται από το Su-57 εξακολουθεί να έχει σχήμα τόξου.

Το έκτο βήμα είναι ότι όλες οι εισαγωγές αέρα στην άτρακτο πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο κρυφές, ώστε να μειωθεί το RCS. Η έξοδος καυσαερίων στο πίσω μέρος του su57 είναι άμεσα εκτεθειμένη.
Επίσης όλα τα κενά της ατράκτου θα πρέπει να υιοθετήσουν την αρχή της παράλληλης σχεδίασης όσο το δυνατόν περισσότερο, στο J-20 ακόμη και το κενό της αποθήκης όπλων συμμορφώνεται με την αρχή του παράλληλου σχεδιασμού, το J-20 έχει χρησιμοποιήσει υλικό απορρόφησης κυμάτων ραντάρ για να καλύψει το κενό της αποθήκης όπλων.
Τα Stealth μαχητικά θα πρέπει να χρησιμοποιούν πριτσίνια με εξαγωνικά ανοίγματα, αυτό βοηθά στη μείωση RCS. Το Su-57 εξακολουθεί να χρησιμοποιεί σταυρωτά πριτσίνια. Το RCS του Su-57 σύμφωνα με τον ρωσικό σταθμό red star είναι περίπου 0,5.
Η Sukhoi Company προφανώς έδωσε μεγαλύτερη βάση στην αεροπορική υπεροχή αλλά ως αποτέλεσμα το Su-57είναι απλώς ένα αρχάριο LO μαχητικό, πολύ μακριά από το VLO.
Πείτε μας την γνώμη σας στα σχόλια!
Αρθρογράφος: Γιώργος Μανιάτης
Η άποψη του αρθρογράφου δεν εκφράζει απαραίτητα το NEMESISHD.GR και δημοσιεύεται στα πλαίσια της ελευθερίας της έκφρασης.
Copyright: Απαγορεύεται η αντιγραφή του κειμένου χωρίς άδεια απο το NEMESIS HD.