ΑρχικήΓΝΩΜΗΠολεμικό Ναυτικό: Οι ελλείψεις και το μέλλον του

Πολεμικό Ναυτικό: Οι ελλείψεις και το μέλλον του

Ημερομηνία:

Διαβάστε ακόμα:

Βιάστηκαν να χαρούν οι Τούρκοι – Απάντηση Μενέντεζ για τα F-16

Δεν προλαβαίνουν να βαρέσουν παλαμάκια οι Τούρκοι με τις...

Απειλητική δήλωση της Λιβύης κατά της Ελλάδας

Την Τετάρτη, το Υπουργείο Εξωτερικών της Λιβύης εξέδωσε μια...

VCAC MEPHISTO: Ο Γαλλικός καταστροφέας αρμάτων

To VCAC Mephisto είναι ένα γαλλικό αμφίβιο Tank Destroyer...

«ΑΣΤΡΑΠΗ 4/22»: Σε υψηλή ετοιμότητα ο στόλος

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η εθνική άσκηση «ΑΣΤΡΑΠΗ 4/22», στέλνοντας...

Αδιαμφισβήτητα το Πολεμικό Ναυτικό είναι ένας κλάδος των Ενόπλων Δυνάμεων με αρκετές ελλείψεις. Τόσο τα χρόνια απραξίας αλλά και η οικονομική κρίση έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην υποβάθμισή του.

Πλέον, σε ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα, προσπαθούμε να καλύψουμε πολλά κενά. Προφανώς, δεν είναι μόνο το Πολεμικό Ναυτικό που έχει “τρύπες να καλύψει” αλλά δυστυχώς ή ευτυχώς έρχεται δεύτερο μετά την Πολεμική Αεροπορία και ο Στρατός Ξηράς τρίτος.

Φρεγάτες

Αυτή την στιγμή οι 13 φρεγάτες του στόλου αποτελούν τις κύριες μονάδες επιφανείας για το Πολεμικό Ναυτικό.

Οι φρεγάτες FDI, κλάσης Κίμων, θα αποτελέσουν την “αιχμή του δόρατος” για το Πολεμικό Ναυτικό. Ιδανικά, πρέπει να δούμε την εξάσκηση της προαίρεσης για την τέταρτη FDI και όλα τα πλοία τις κλάσης να έρθουν με πλήρεις δυνατότητες.

Όμως 4 πλοία δεν είναι αρκετά. Για να πετύχουμε τον επιθυμητό αριθμό 12-14 φρεγατών είναι απαραίτητο να γίνουν κι άλλες προσθήκες. Σε αυτό θα βοηθήσει πολύ ο Εκσυγχρονισμός Μέσης Ζωής (ΕΜΖ) των ΜΕΚΟ. Με ένα σωστό πακέτο αναβάθμισης, και για τα 4 πλοία, θα έχουμε 8 πάρα πολύ αξιόλογες φρεγάτες. Σημαντικό όμως είναι να μην γίνουν “εκπτώσεις” στον ΕΜΖ.

Πολεμικό Ναυτικό: Οι ελλείψεις και το μέλλον του
Photo by hellenicnavy.gr

Αυτό μας αφήνει όμως με την ανάγκη για τουλάχιστον 4 ακόμα φρεγάτες. Αυτές θα μπορούσαν να είναι παραπάνω FDI HN ή μία μεγαλύτερη και καλύτερα εξοπλισμένη έκδοση των FDI (FDI XL). Παράλληλα, δεν είναι απίθανο να δούμε και κάποια άλλη σχεδίαση όπως “FFGX-HN/Constellation-HN” ή ακόμα και FCx-40 ελέω ιταλικής συμμετοχής στα ναυπηγεία Ελευσίνας.

Κορβέτες

Ένας αριθμός κορβετών, λογικά 6, θα συμπληρώσει τις φρεγάτες ως κύριες μονάδες επιφανείας. Στο κομμάτι των κορβετών ίσως αντιμετωπίσουμε κάποια “ζητήματα”. Είναι σκάφη (Gowind ή Doha/FCx-30) ανώτερα σε οπλισμό/εξοπλισμό τόσο από τις S και MEKO αλλά και από τις φρεγάτες I-class (Milgem) που ναυπηγεί το Τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό.

Παράλληλα, τρέχει το πρόγραμμα της Ευρωκορβέτας (MMPC) οι παραδόσεις των οποίων τοποθετούνται στο τέλος της δεκαετίας. Μάλλον θα πρέπει να αποδεχτούμε το “σπάσιμο” των κορβετών σε δύο τύπους ως το “αναγκαίο κακό” για την άμεση ενίσχυση του Στόλου.

Υποβρύχια

Τα 4 υποβρύχια U214 δεν είναι από μόνα τους αρκετά. Τα U209/1100 έχουν “πατήσει” τα 50 χρόνια και έχουν αρχίσει να αποσύρονται. Εκτός των ικανοτήτων, με τόσα χρόνια καταπονήσεων μπορούν καταστούν επικίνδυνα και για τα ίδια τα πληρώματα.

Για την ενίσχυση της δύναμης υποβρυχίων τα λογικά βήματα είναι ο ΕΜΖ των U214, η ναυπήγηση νέων μονάδων όπως τα U214 Batch II, 212CD, 212NFS αλλά και αγορά μεταχειρισμένων μονάδων, νεότερων από τα 209/1100, σαν “ενδιάμεση λύση”.

Ταχέα Περιπολικά Κατευθυνόμενων Βλημάτων

Η ΔΤΣ διαχρονικά είναι από τα πιο σημαντικά “εργαλεία” για το Ναυτικό. Με την παράδοση και της 7ης “Ρουσσέν” μπαίνουμε σιγά-σιγά στον δρόμο για τον ΕΜΖ και αυτών των σκαφών, ο οποίος ιδανικά θα ακολουθηθεί και από την αγορά νέων πλοίων. Και τα δύο προγράμματα μπορούν, και ίσως πρέπει, να γίνουν εγχώρια.

Μία δύναμη 12 σύγχρονων, καλά οπλισμένων και αξιόπιστων ΤΠΚ θα είναι παραπάνω από αρκετή δίπλα στις, ιδανικά 12+6, φρεγάτες και κορβέτες.

Ιπτάμενα μέσα

Τα ιπτάμενα μέσα είναι απαραίτητα για κάθε Πολεμικό Ναυτικό. Οι δυνατότητες που προσφέρουν στον ανθυποβρυχιακό αγώνα (ASW) αλλά και στην συλλογή πληροφοριών είναι πολύ σημαντικές.

Η αρχή έγινε, καλώς ή κακώς, με τον ΕΜΖ των P-3 Orion. Πολλά έχουν ειπωθεί για το πρόγραμμα αυτό όμως, όταν παραδοθούν, αυτά θα έχουμε και με αυτά θα πορευτούμε. Ελπίζουμε οι παραδόσεις να ξεκινήσουν σύντομα ώστε να μην έχουμε ελλείψεις στα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας (ΑΦΝΕ).

Από την άλλη, έχουμε την αγορά των MH-60R για την αντικατάσταση τα AB 212 ASW. “Παρέα” με τα S-70 Aegean Hawk θα ενισχύσουν το Πολεμικό Ναυτικό, ειδικά απέναντι στην επικείμενη απειλή των τουρκικών U214 (Reis class).

Σε αυτά φαίνεται ότι θα έρθουν να προστεθούν και τα μη επανδρωμένα MQ-9B Sea Guardian,ενώ και μικρότερα UAV όπως τα S-100 ή τα Α-900 θα είναι επίσης χρήσιμα.

Τέλος, ένας τομέας ο οποίος δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να “ξεχαστεί” είναι αυτός των πλοίων υποστήριξης. Η προσθήκη των ΠΓΥ “Άτλας” και “Ηρακλής” έδωσαν σίγουρα μια νέα πνοή στο Ναυτικό.

Το σημαντικότερο ΠΓΥ του στόλου, το “Προμηθέας” αποτελεί σίγουρα σημαντικό στόχο. Η αναβάθμιση του οπλισμού του π.χ. δεύτερο Phalanx είναι απαραίτητη. Σίγουρα δεν θα ήταν άσχημη και η προσθήκη ενός ακόμα “Προμηθέα” στον στόλο.

Πολεμικό Ναυτικό: Οι ελλείψεις και το μέλλον του
Photo by hellenicnavy.gr

Συμπέρασμα

Σίγουρα πλέον γίνονται βήματα για την ενίσχυση του Ναυτικού. Υπάρχουν αρκετές αδυναμίες να αντιμετωπιστούν όμως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τα “βάψουμε μαύρα”. Με τον σωστό σχεδιασμό και την κατάλληλη οικονομική υποστήριξη προς τις Ένοπλες Δυνάμεις οποιαδήποτε ανάγκη σε οποιονδήποτε κλάδο μπορεί να καλυφθεί.

Το κείμενο αυτό βασίζεται σε ένα νήμα που ανέβασα στο Twitter προ ημερών. Μπορείτε να το δείτε εδώ:

Για περισσότερα άρθρα του Βασίλης Κ.

Πείτε μας την γνώμη σας!

Απαγορεύεται η αντιγραφή χωρίς άδεια του NEMESIS HD.

YouTube

Αναλύσεις

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ