33.1 C
Athens
Παρασκευή, 1 Ιουλίου, 2022
ΑρχικήΓΝΩΜΗΑΠΟΨΗ: Πώς μπορεί η Ελλάδα να ξεπεράσει την Τουρκία στα UAV και...

ΑΠΟΨΗ: Πώς μπορεί η Ελλάδα να ξεπεράσει την Τουρκία στα UAV και όχι μόνο!

Ημερομηνία:

Διαβάστε ακόμα:

Η Ινδία δοκίμασε επιτυχώς το «Autonomous Flying Wing Technology Demonstrator»

Σύμφωνα με δήλωση που δόθηκε στη δημοσιότητα από τον...

Όχι δεν πούλησαν F-16V στην Τουρκία οι ΗΠΑ στη Μαδρίτη

Τις τελευταίες ώρες, μεγάλο είναι το μπαράζ δημοσιεύσεων που...

Παρουσίαση της Intracom στο ΓΕΣ – Σύγχρονες προτάσεις για τις Ειδικές Δυνάμεις

Η Ελληνική εταιρεία INTRACOM που ξεχωρίζει για τις τεχνολογικές...

Ελληνικό ενδιαφέρον για APKWS: Συνάντηση στο ΓΕΑ

Συνάντηση μεταξύ εκπροσώπων της εταιρείας «BAE Systems» και επιτελών της...

Ο Ερντογάν σε συνέντευξη του το 2021 δήλωσε πως, το 2009 είχε ζητήσει από τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Τζορτζ Μπους, ένα Μη Επανδρωμένο Αερόχημα (ΜΕΑ), με σκοπό να το χρησιμοποιήσει κατά των Κούρδων.

Το αερόχημα επιχείρησε στα χέρια των Τούρκων για 38 ώρες, χρονικό διάστημα που στάθηκε όπως φαίνεται αρκετό στους Τούρκους μηχανικούς για να κάνουν Reverse Engineering.

Μπορούμε να υποθέσουμε πως αυτή η πρωτοβουλία, να ζητήσει «χάρη» δηλαδή ο Τούρκος πρόεδρος απο τον Αμερικάνο, για παροχή ενός UAV, ήταν μεταφορά πρότασης του γαμπρού του Selcuk Bayraktar , όπου ήταν εξ’αρχής ο ιθύνων νους, πίσω απο την μεγάλη τεχνολογική και παραγωγική επιτυχία των Τουρκικών UAS.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα απο την αρχή.

Ο Selcuk Bayraktar είναι ο CEO της Μπαϊκάρ Μακίνα και επικεφαλής αρχιτέκτονας του πρώτου επιτυχημένου εγχώριας σχεδίασης και κατασκευής, επιχειρησιακού UAV της Τουρκίας, του γνωστού Bayraktar.

Αποφοίτησε από το Κολέγιο Ρόμπερτ το 1997.

Στη συνέχεια συνέχισε την προπτυχιακή του εκπαίδευση στο τμήμα Ηλεκτρονικών και Μηχανικών Επικοινωνιών του Τεχνικού Πανεπιστημίου της Κωνσταντινούπολης (ITU).

Κατά την παραμονή του στην ITU, έλαβε υποτροφία από το Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια (UPenn), όπου έλαβε το μεταπτυχιακό του πτυχίο το 2004. Κατά τη διάρκεια της θητείας του στο UPenn, έλαβε δεύτερη υποτροφία από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT) ως βοηθός έρευνας στο Τμήμα Αεροναυπηγικής και Αστροναυτικής, όπου στη συνέχεια ολοκλήρωσε το δεύτερο Μεταπτυχιακό Πτυχίο.

Ως μεταπτυχιακός φοιτητής στο Penn το 2003, και για πρώτη φορά στην παγκόσμια ιστορία, διεξήγαγε επιτυχώς συντονισμό αέρος-εδάφους των UAV στην πτήση σχηματισμού παράλληλα με τις ομάδες χερσαίων ρομπότ.

Συνέχισε να θέτει ορόσημα για τη δημιουργία ρεκόρ στο ΜΙΤ με την έρευνά του στον αυτόνομο, επιθετικό ελιγμό της Unmanted Helena Systems, δημοσιεύοντας το έργο του σε κορυφαία περιοδικά μηχανικής ελέγχου.

ΑΠΟΨΗ: Πώς μπορεί η Ελλάδα να ξεπεράσει την Τουρκία στα UAV και όχι μόνο! - Bayraktar TB2
Bayraktar TB2 PHOTO: By CeeGee – Own work, CC BY-SA 4.0, Wikimedia

Επέστρεψε στην Τουρκία το 2007 και έκτοτε υπηρετεί ως CEO της Μπαϊκάρ, η οποία ανέπτυξε τα πρώτα εθνικά UAV που υπηρετούν στις Τουρκικές Δυνάμεις Ασφαλείας εκατοντάδες χιλιάδες ώρες.

Έχει προωθήσει την εφαρμοσμένη έρευνά του στους τομείς της αρχιτεκτονικής συστημάτων αεροπλοΐας, του ελέγχου πτήσης, της ανάπτυξης αλγορίθμων πλοήγησης, της κινητικής και δυναμικής του συστήματος, του ηλεκτρονικού υλικού και της ανάπτυξης ενσωματωμένου λογισμικού.

Καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών του,υπογράμμισε την εξατομίκευση της μη επανδρωμένης τεχνολογίας και υπογράμμισε τη σημασία της ως εθνικής προτεραιότητας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Corriere, όλα ξεκίνησαν τον Δεκέμβριο του 2004, όταν ο νεαρός Selcuk Bayraktar έκανε τη μεταπτυχιακή του εργασία στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια με τίτλο «Υβριδική Μοντελοποίηση και Πειραματικός Συνεργατικός Ελεγχος Πολλαπλών Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών».

Οι επιβλέποντες καθηγητές ήταν Έλληνες!

Οι Γεώργιος Φαινέκος και ο Γιώργος Παππάς. Λέγεται πως ενθουσιάστηκαν τόσο πολύ με τον φοιτητή τους, που τον έστειλαν με υποτροφία για δεύτερο μεταπτυχιακό στο ΜΙΤ.

Πίσω στα δικά μας τώρα, η Ελλάδα έχει από πολύ νωρίς εκδηλώσει ενδιαφέρον στα μη επανδρωμένα συστήματα, προσπάθειες γίνονται από την δεκαετία του 80 με προσωπικό που δεν ξέρουμε αν άφησε παρακαταθήκη, χάθηκε ή συνέχισε και διέπρεψε στο εξωτερικό.

Η Ελλάδα συμμετείχε στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα του UAV, “nEUROn” όμως ακόμα και απο εκεί τα μέλη της ΕΑΒ δεν γνωρίζουμε αν πήραν τεχνογνωσία.

«Απο το Ζενίθ στο Ναδίρ».

Ενώ φημολογείται πως η Ελλάδα σε επιτελικό επίπεδο έκρινε πως η τουρκική ανάπτυξη UAV δεν αποτελεί σημαντική απειλή για την χώρα με επίσημη ανάλυση στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, το 2019 ξεκίνησε σταδιακά μια αλλαγή νοοτροπίας και φιλοσοφίας όπου σταδιακά και με την κρίση του Όρουτς Ρέις το καλοκαίρι του 2020 άλλαξε εντελώς την δογματική αντίληψη του μελλοντικού πεδίου μάχης.

Σε Ελληνική πολεμική ανάλυση που διεξήχθη τους προηγούμενους μήνες φημολογείται πως τα κάθε λογής αεροχήματα της Τουρκίας, συνδυαστικά με την μεγάλη ανάπτυξη της εγχώριας τεχνολογίας C4I και πυραύλων αποτελούν πλέον τον νούμερο ένα προβληματισμό των επιτελείων.

Υπάρχει λύση για τα ΜΕΑ;

Η Ελλάδα φαίνεται πως έχει τουλάχιστον τέσσερα επίσημα, σοβαρά προγράμματα, Μη Επανδρωμένων Αεροχημάτων (ΜΕΑ).

Απο μια πρόχειρη εκτίμηση κανένα απο αυτά δεν φαίνεται ικανό ως απάντηση στην Τουρκία.

Για να είμαστε ακριβείς, κανένα που έχει παρουσιαστεί μέχρι τώρα δεν παρουσιάζει σοβαρή εικόνα male UCAV που θα μπορούσε να ανταγωνιστεί τα Bayraktar TB2 και σε καμία περίπτωση τα Akinci και Aksungur.

Οπλισμένο ελληνικό SARISA SRS-1A ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: https://sas-tech.gr/

Ίσως κάποια προγράμματα drones όπως το Sarisa της S.A.S. Technology να φέρουν κάποια αποτελέσματα επι του τακτικού πεδίου, όμως και πάλι, οι ρουκέτες Hydra είναι παρωχημένες και ο όγκος του drone ακατάλληλος για μεταφορά απο τις ομάδες ειδικών επιχειρήσεων.

Η Ελλάδα ακόμα και σε αυτό το επίπεδο των μικρών drone χρειάζεται περιφερόμενα πυρομαχικά ή μικρά drones αυτοκτονίας τα οποία σε συγκεκριμένο pattern με ικανότητα σμήνωσης θα μπορούν να αναλύσουν, στοχοποιήσουν, επικεντρωθούν και επιτεθούν σε έναν ή πολλαπλούς στόχους, αναγνωρίζοντας και αποφεύγοντας ακόμα και επιθετικά στοιχεία ικανά στην καταστολή τους σε εχθρικό περιβάλλον.

Όμως επειδή αυτά είναι πιο εξειδικευμένα και για να μην κουράζουμε το κοινό, η Ελλάδα αν σκέφτεται να απαντήσει στην Τουρκία, κατα την ταπεινή άποψη του συγγραφέα πρέπει να κάνει τις εξής κινήσεις.

Να αλλάξει η σχετική νομοθεσία και να διευκολυνθεί το έργο των ιδιωτικών αμυντικών εταιρειών στην Ελλάδα.

Εξασφάλιση χώρου απο τα ακίνητα του Ελληνικού δημοσίου. Ανακατασκευή του χώρου σε διαφορετικούς τομείς που θα διεξάγονται μαθήματα/αναλύσεις/παρουσιάσεις επι του θεωρητικού.

  • Χώρος κατασκευής τμημάτων (προμήθεια και σε 3D εκτυπωτές).
  • Χώρος συναρμολόγησης πρωτότυπων αεροσκαφών
  • Χώρος δοκιμών
  • Χώρος διαμονής και εστιάσης προσωπικού

Επάνδρωση με το προσωπικό όλων των ξεχωριστών προγραμμάτων που ήδη υπάρχουν για μη επανδρωμένα και των κατάλληλων φοιτητών και καθηγητών.

Προσλήψεις κατάλληλων επιστημόνων απο το εξωτερικό και ανοιχτή πρόσκληση σε πανεπιστήμια του εξωτερικού όπως το ETH και το DELFT για συμμετοχή μαζί με το ΕΜΠ και το ΑΠΘ εξ’αποστάσεως.

Κρατική παρέμβαση μέχρι ενός ορίου και φυσικά διαβάθμιση ασφαλείας στους χώρους και στους συμμετέχοντες στα προγράμματα.

Πρέπει να οριστούν διευθυντές και επικεφαλείς ερευνητικού τμήματος με κατάλληλα στελέχη όπως ο Γεώργιος Φαινέκος και Παππάς. «Κλοπή» στελεχών και απο ΕΑΒ.

Και τώρα πάμε σε μια ανατρεπτική πρόταση UAV.

P.1HH HAMMERHEAD UAV
PHOTO By Tangopaso – Own work, CC BY-SA 3.0, Wikimedia

P.1HH HAMMERHEAD

Το UAV P.1HH HammerHead της Piaggio σχεδιάστηκε με σκοπό επιχειρήσεις ISR. Στην UMEX 2018, στη Διεθνή Έκθεση Μη Επανδρωμένων Συστημάτων στο Άμπου Ντάμπι (ΗΑΕ), η ιταλική εταιρεία Piaggio Aerospace παρουσιάζει την τελευταία της ανάπτυξη, του P.1HH HammerHead, ενός υπερσύγχρονου μη επανδρωμένου εναέριου συστήματος (UAS) σχεδιασμένο για αποστολές επιτήρησης και αναγνώρισης (ISR).

Το Hammerhead UAS αναπτύχθηκε από τη σχεδίαση του εμπορικού αεροσκάφους P.180 Avanti II. Το συγκεκριμένο ΜΕΑ αποτελεί τροποποίηση του P180 Avanti II με επιτυχημένο ρεκόρ υπηρεσίας 20+ ετών και 800.000 ώρες πτήσης χωρίς το παραμικρό πρόβλημα.

ΑΠΟΨΗ: Πώς μπορεί η Ελλάδα να ξεπεράσει την Τουρκία στα ΜΕΑ και όχι μόνο!
PHOTO By Saggittarius A – Own work, CC BY-SA 4.0, wikimedia

Με ικανότητα πτητικής οροφής στα 45.000 πόδια, μέγιστη ταχύτητα που ξεπερνάει τα 740 χλμ/ώρα και με πολλαπλές δοκιμές που εγγυώνται την διάρκεια πτήσης στις 16 ώρες με φόρτο 500 λιβρών και πορεία στα 590 χλμ/ώρα, η Ιταλία προσθέτει επιπλέον παραγγελίες (στις αρχικές 6) για το συγκεκριμένο ΜΕΑ.

Το P.1HH HammerHead θα εξοπλιστεί με συστήματα COMINT, ELINT, SIGINT προσφέροντας την ικανότητα να εκτελεί διαφορετικούς τύπους αποστολών.

Το σύστημα διαχείρισης αποστολών (MMS) που είναι εγκατεστημένο στο P.1HH HammerHead το βοηθά να εκτελεί αποστολές περιπολίας και ISR (Intelligence, Surveillance and Reconnaissance).

ΑΠΟΨΗ: Πώς μπορεί η Ελλάδα να ξεπεράσει την Τουρκία στα ΜΕΑ και όχι μόνο! - NEMESIS HD
PHOTO By Tangopaso – Own work, CC BY-SA 3.0, Wikimedia

Στις παραγγελίες έχουν μπει και τα ΗΑΕ και μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζεται από τον ιταλικό στρατό, ο οποίος έχει βοηθήσει την Piaggio παρέχοντας ιταλικές βάσεις για δοκιμές.

Οι Ενοπλές Δυνάμεις των ΗΑΕ δήλωσαν ότι υπεγράφει σύμβαση 346 εκατομμυρίων δολαρίων για την απόκτηση οκτώ μη επανδρωμένων αεροσκαφών Piaggio P. 1HH HammerHead.

ΑΠΟΨΗ: Πώς μπορεί η Ελλάδα να ξεπεράσει την Τουρκία στα ΜΕΑ και όχι μόνο! - NEMESIS HD
PHOTO By Waerfelu – Own work, CC BY-SA 3.0, Wikimedia

Εδώ υπάρχει ένα παράθυρο ευκαιρίας συνεργασίας με την Ιταλία σε απάντηση των Τουρκικών Bayraktar TB2 και φήμες λένε πως η Ιταλία ετοιμάζει και επιθετικό ΜΕΑ με χρήση mini και micro munitions.

Μήπως είναι η κατάλληλη στιγμή για την Ελλάδα να δώσει ένα ισχυρό «ράπισμα» στην Τουρκία και ταυτόχρονα να αποκαταστήσει τις διπλωματικές σχέσεις με την χώρα;

Διαβάστε περισσότερα άρθρα του Giorgos Maniatis

Η άποψη του αρθρογράφου δεν εκφράζει απαραίτητα το NEMESISHD.GR και δημοσιεύεται στα πλαίσια της ελευθερίας της έκφρασης.

Copyright: Απαγορεύεται η αντιγραφή του κειμένου χωρίς άδεια απο το NEMESIS HD.

YouTube

Αναλύσεις

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ