Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

X-47B: Το μέλλον των UAV και η διαβάθμιση γύρω από το πρόγραμμα των ΗΠΑ

Παρακαλούμε αφήστε ενεργές τις διαφημίσεις στο nemesishd.gr και στηρίξτε την προσπάθεια μας

Copyright: NEMESIS HD (NEMESISHD.GR) εκτός των ρητά αναφερόμενων εξαιρέσεων (πνευματικά δικαιώματα τρίτων) - Η αντιγραφή του κειμένου του άρθρου απαγορεύεται - Χρησιμοποιήστε την κοινοποίηση

Το πρόγραμμα UCAS-D που οδήγησε στο μη επανδρωμένο X-47B οργανώθηκε από το Υπουργείο Άμυνας των Ηνωμένων Πολιτειών (DoD) και ήταν μια κοινή προσπάθεια έρευνας και ανάπτυξης μεταξύ του Πολεμικού Ναυτικού των Ηνωμένων Πολιτειών (USN), της Πολεμικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών (USAF) και της Υπηρεσίας Προηγμένων Ερευνητικών Προγραμμάτων Άμυνας (DARPA).

Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2003 και είχε ως στόχο την ανάπτυξη και την επίδειξη της σκοπιμότητας χρήσης μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων (UAV) για σκοπούς μάχης.

Το κεντρικό στοιχείο του προγράμματος UCAS-D ήταν το μη επανδρωμένο αεροσκάφος μάχης X-47B το οποίο σχεδιάστηκε για να επιχειρεί από αεροπλανοφόρα και προοριζόταν να εκτελεί μια ποικιλία αποστολών, συμπεριλαμβανομένων των επιχειρήσεων επιτήρησης, αναγνώρισης και κρούσης.

Το έργο UCAS-D χρηματοδοτήθηκε από την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών, κυρίως μέσω του Υπουργείου Άμυνας και της DARPA. Το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται ότι είναι περίπου 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια.

Απο τον καθορισμό απαιτήσεων ενός σχεδίου στο τελικό προϊόν υπάρχει μεγάλη απόσταση. Πως λοιπόν οι ΗΠΑ καταφέρνουν πάντα το ακατόρθωτο και τι κάνουμε λάθος εμείς ακόμα και σε μικρά προγράμματα.

Στο πρόγραμμα κλήθηκαν να συμμετάσχουν ιδιωτικές εταιρείες μέσω διαγωνισμού.

Το 2007, η DARPA εξέδωσε μια Broad Agency Announcement (BAA) ή αλλιώς, πρόσκληση προς κάθε φορέα, ζητώντας προτάσεις από τις εταιρείες που εμπλέκονται με την αμερικανική βιομηχανία για την ανάπτυξη ενός μη επανδρωμένου αεροσκάφους μάχης. Η BAA της DARPA καθόρισε τις τεχνικές απαιτήσεις για το σύστημα και κάλεσε τις ενδιαφερόμενες εταιρείες να υποβάλουν προτάσεις. Οι προτάσεις αξιολογήθηκαν με βάση την τεχνική αξία, το κόστος και άλλους παράγοντες όπως η αξιοπιστία και ανατέθηκε σύμβαση στη Northrop Grumman για την ανάπτυξη του μη επανδρωμένου αεροσκάφους μάχης X-47B.

Η σύμβαση με τη Northrop Grumman ήταν μια σύμβαση κόστους και αμοιβής κινήτρων, η οποία προέβλεπε αποζημίωση των επιτρεπόμενων δαπανών που πραγματοποιούσε η εταιρεία, συν ένα πάγιο τέλος, καθώς και πρόσθετες αμοιβές κινήτρων για την επίτευξη ορισμένων στόχων απόδοσης. Η σύμβαση περιλάμβανε επίσης διατάξεις για την κυβερνητική εποπτεία και την τεχνική καθοδήγηση για να διασφαλιστεί ότι το πρόγραμμα εκπλήρωνε τους στόχους του.

Ιδιωτικές εταιρείες προσκλήθηκαν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα UCAS-D μέσω μιας ανταγωνιστικής διαδικασίας για να διασφαλιστεί ότι οι υψηλότερη δυνατή τεχνολογία όπως και ικανότητα θα εφαρμοστεί στο έργο.

Η ανταγωνιστική διαδικασία βοήθησε επίσης να διασφαλιστεί ότι το πρόγραμμα διεξήχθη με οικονομικά συμφέρων και αποδοτικό τρόπο, ενώ προώθησε την καινοτομία και την τεχνολογική πρόοδο στον τομέα των μη επανδρωμένων συστημάτων μάχης.

Η πρόσκληση προς κάθε φορέα (BAA) της DARPA για το πρόγραμμα Unmanned Combat Air System Demonstrator (UCAS-D) καθόρισε μια σειρά από τεχνικές απαιτήσεις για το σύστημα.

Μερικές από τις βασικές απαιτήσεις περιελάμβαναν:

  • 1. Αυτόνομη λειτουργία: Το σύστημα έπρεπε να είναι ικανό για αυτόνομη λειτουργία, με δυνατότητα απογείωσης, πτήσης αποστολής και επιστροφής στη βάση χωρίς άμεση ανθρώπινη παρέμβαση.
  • 2. Χαμηλή παρατηρησιμότητα: Το σύστημα έπρεπε να έχει χαρακτηριστικά Low Observability, συμπεριλαμβανομένης της μειωμένης υπογραφής ραντάρ και της υπογραφής υπέρυθρων, για να ενισχύσει την επιβιωσιμότητα του σε κατάσταση μάχης.
  • 3. Καταλληλότητα αεροπλανοφόρου: Το σύστημα έπρεπε να σχεδιαστεί με δυνατότητα να λειτουργεί από το κατάστρωμα αεροπλανοφόρου και να αντέχει στις σκληρές συνθήκες αποπροσγείωσης στον διάδρομο αεροπλανοφόρου.
  • 4. Ευελιξία αποστολής: Το σύστημα έπρεπε να είναι ικανό να εκτελεί μια ποικιλία αποστολών, συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών, επιτήρησης και αναγνώρισης (ISR), επιχειρήσεων κρούσης και ηλεκτρονικού πολέμου.
  • 5. Δυνατότητες επικοινωνίας και μεταφοράς δεδομένων: Το σύστημα έπρεπε να έχει ισχυρές δυνατότητες επικοινωνίας και μεταφοράς δεδομένων, ώστε να μπορεί να επικοινωνεί με άλλα αεροσκάφη, επίγειους σταθμούς και δίκτυα διοίκησης και ελέγχου.
  • 6. Χαρακτηριστικά απόδοσης: Το σύστημα έπρεπε να έχει ικανότητα υψηλής απόδοσης, συμπεριλαμβανομένης της υψηλής ταχύτητας, της μεγάλης εμβέλειας και της δυνατότητας μεταφοράς ποικίλων ωφέλιμων φορτίων.

Αυτές και άλλες τεχνικές απαιτήσεις προσδιορίστηκαν στο BAA για να διασφαλιστεί ότι το σύστημα που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος UCAS-D ανταποκρίνεται στις ανάγκες του στρατού και ότι ήταν ικανό να λειτουργεί σε ένα ευρύ φάσμα σεναρίων μάχης.

Η ευθύνη για την προστασία των διαβαθμισμένων πληροφοριών που περιέχονται στην (BAA) για το πρόγραμμα Unmanned Combat Air System Demonstrator (UCAS-D) βαραίνει την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών και τις υπηρεσίες εθνικής ασφάλειας, όπως η Υπουργείο Άμυνας (DoD) και η Κοινότητα Υπηρεσιών Πληροφοριών, όχι μόνο της CIA που γνωρίζουμε.

Το BAA περιείχε ευαίσθητες πληροφορίες σχετικά με τις τεχνικές απαιτήσεις και τους στόχους του προγράμματος, καθώς και πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής για τη συμμετοχή ιδιωτικών εταιρειών στο πρόγραμμα. Αυτές οι πληροφορίες θα μπορούσαν να ενδιαφέρουν ξένα έθνη ή άλλους παράγοντες που επιδιώκουν να αποκτήσουν εικόνα για τις στρατιωτικές δυνατότητες και τα μελλοντικά σχέδια των Ηνωμένων Πολιτειών.

Για την προστασία από τη μη εξουσιοδοτημένη αποκάλυψη διαβαθμισμένων πληροφοριών, η BAA πιθανότατα θα είχε διαβαθμιστεί σε υψηλό επίπεδο απορρήτου και η πρόσβαση στις πληροφορίες θα ελέγχονταν αυστηρά μέσω ενός συστήματος αδειών ασφαλείας και περιορισμών που απαιτούν γνώση.

Η κυβέρνηση και οι υπηρεσίες εθνικής ασφαλείας είχαν εφαρμόσει διάφορα τεχνικά και επιχειρησιακά μέτρα ασφαλείας για τη διαφύλαξη των πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένης της κρυπτογράφησης, των ασφαλών επικοινωνιών και των μέτρων ασφάλειας φυσικών προσώπων.

Οι παραβιάσεις των πρωτοκόλλων ασφαλείας θα μπορούσαν να έχουν ως αποτέλεσμα σοβαρές νομικές και πειθαρχικές συνέπειες για τους εμπλεκόμενους.

Θα μπορούσε λοιπόν η Ελλάδα να φέρει εις πέρας ένα τέτοιο πρόγραμμα;

Πείτε μας την γνώμη σας στα σχόλια!

Copyright: NEMESIS HD (NEMESISHD.GR – Απαγορεύεται η αντιγραφή του κειμένου σε άλλα μέσα ενημέρωσης, social media κτλπ χωρίς σχετική άδεια) Χρησιμοποίηστε την κοινοποίηση.

Μείνετε συντονισμένοι για κάθε εξέλιξη – Ακολουθήστε το NEMESIS HD στο Google News – ΕΔΩ

Πρόσφατες εξελίξεις

00:02:23

Λουκασένκο: «Κανένα πρόβλημα μεταξύ Λευκορωσίας και Ουκρανίας» – Τι ανέφερε για τις δυνάμεις στα σύνορα

Ο πρόεδρος της Λευκορωσίας Αλεξάντρ Λουκασένκο (Aleksandr Lukashenko) ανακοίνωσε...

Διαβάστε επίσης

SAMP/T – NG: Αεράμυνα με ASTER-30

Στο συνεχώς εξελισσόμενο τοπίο των αμυντικών συστημάτων, το SAMP/T...

Saab GlobalEye: το σύγχρονο AWACS της Σουηδίας 

Σε προηγούμενο άρθρο μας, εξετάσαμε τα αεροσκάφη Swordfish της...

Υποβρύχια Type 214: Ο αθόρυβος κυνηγός της Ανατολικής Μεσογείου

Όταν σκέφτεται κάποιος «υποβρύχια» και «Πολεμικό Ναυτικό» μάλλον το...

Άρματα μάχης Merkava: Η «σιδερένια ραχοκοκαλιά» του Ισραήλ (IDF)

Το Merkava, μια εβραϊκή λέξη που σημαίνει «άρμα», είναι...

A330 MRTT: Οι δυνατότητες του μεταγωγικού – τάνκερ της Airbus

Ένα από τα δύο αεροσκάφη της Airbus που παρουσιάστηκαν...

IRIS-T SL: Ένας πύραυλος για όλες τις αποστολές

Αυτή την στιγμή, παρά τον μεγάλο αριθμό αντιαεροπορικών σε...

Αεροπλανοφόρα: Η ιστορία τους και η σημασία τους

Πριν ξεκινήσουμε να μιλάμε για αεροπλανοφόρα, θα πρέπει με...

Εξελίξεις