Ο στόλος των αεροσκαφών ΕΜΒ-145Η Erieye της Πολεμικής Αεροπορίας, γνωστός και ως ΑΣΕΠΕ (Αερομεταφορόμενα Συστήματα Έγκαιρης Προειδοποίησης & Ελέγχου), λειτουργεί ως τα «μάτια και τα αυτία» των Ενόπλων Δυνάμεων, στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο. Τα ΑΣΕΠΕ EMB-145 Erieye της 380 Μοίρας, διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στις επιχειρήσεις διοίκησης και ελέγχου (AEW&C), παρέχοντας κρίσιμη υποστήριξη πληροφοριών και διαλειτουργικότητας όπου απαιτείται.
380 Μ. ΑΣΕΠΕ “Ουρανός”
Η 380 Μοίρα ΑΣΕΠΕ «Ουρανός» υπερηφανεύεται για τον ρόλο της ως ο μοναδικός κάτοχος των τεσσάρων αεροσκαφών έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου ΕΜΒ-145Η Erieye της χώρας. Αυτό τους επιτρέπει να συνεισφέρουν αποτελεσματικά στο Σύστημα Αεροπορικού Ελέγχου (ΣΑΕ) παρέχοντας παράλληλα ανεκτίμητη υποστήριξη σε κάθε είδους επιχειρήσεις των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Ένταξη στην Πολεμική Αεροπορία
Γράφοντας μια νέα σελίδα στις δυνατότητες της Πολεμικής Αεροπορίας, τα τέσσερα αεροσκάφη ΕΜΒ-145Η Erieye AEW&C εντάχθηκαν επίσημα στην Πολεμική Αεροπορία στις 12 Φεβρουαρίου 2009. Η μοίρα απέδειξε τις δυνατότητές της σε πολλές περιπτώσεις που απαιτήθηκε η ανάπτυξη της, προσελκύοντας την προσοχή και πολλών ξένων ΜΜΕ. Συγκεκριμένα, το 2011, ένα ελληνικό ΑΣΕΠΕ ΕΜΒ-145Η Erieye αναπτύχθηκε για αποστολές συλλογής πληροφοριών και επιτήρησης κατά την διάρκεια της επιβολή ζώνης απαγόρευσης πτήσεων πάνω από τη Λιβύη εν μέσω του εμφυλίου πολέμου της Λιβύης.
ΕΜΒ-145Η Erieye σε Εθνικές και Διεθνείς Ασκήσεις
Η 380 Μοίρα «Ουρανός» επέδειξε τις δυνατότητες της για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια της εθνικής διακλαδικής άσκησης με την ονομασία «ΤΑΜΣ ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ 2008», που διεξήχθη μεταξύ 22 και 26 Σεπτεμβρίου 2008. Αυτή η άσκηση σηματοδότησε την πρώτη συμμετοχή των πλατφορμών εναέριας έγκαιρης προειδοποίησης της Ελλάδας (AEW&C), όπου επέδειξαν και τα αντίστοιχα πληροφοριακά πλεονεκτήματα της χρήσης τους στο πεδίο της μάχης.
EMB-145 AEW&C
Πλήρωμα και επιχειρησιακά χαρακτηριστικά
Το ΕΜΒ-145Η Erieye AEW&C διαθέτει επταμελές πλήρωμα, αποτελούμενο από δύο χειριστές και πέντε επιχειρησιακό προσωπικό. Με ανώτατο όριο πτήσεως έως και 30.000 πόδια και μέγιστη ταχύτητα 0,75 Mach, το αεροσκάφος μπορεί να καλύψει αποτελεσματικά τις περισσότερες ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας. Με άνοιγμα φτερών 21 μέτρα, μήκος 30 μέτρα και ύψος 7,22 μέτρα, τα ΑΣΕΠΕ διαθέτουν κορυφαίο σύστημα διαμόρφωσης αποστολής, με κατασκευάστριες εταιρείες να είναι η SAAB, THALLES και Electronica SPA, διασφαλίζοντας για την εποχή τους κορυφαίες τεχνολικές δυνατότητες. Το EMB 145 είναι εξοπλισμένο με δύο (2) ισχυρούς κινητήρες Turbofan ROLLS ROYCE, τύπου AE3007A1P, που προσφέρουν εντυπωσιακή ώση 2×8169 λιβρών.
Το σύστημα ραντάρ ERIEYE
Στην καρδιά του EMB-145 AEW&C βρίσκεται το υπερσύγχρονο ραντάρ ERIEYE, το οποίο αποτελεί τον πυρήνα της αποστολής του. Αυτό το εξαιρετικό σύστημα ραντάρ μπορεί να ανιχνεύει και να παρακολουθεί εναέριους στόχους και στόχους επιφανείας σε εμβέλεια περίπου 350 χιλιομέτρων, ενισχύοντας σημαντικά τις δυνατότητες επιτήρησης της Πολεμικής Αεροπορίας καθώς επεκτείνει ουσιαστικά την σάρωση ραντάρ για τα μαχητικά της Πολεμικής Αεροπορίας ,τους επίγειους σταθμούς ραντάρ αλλά και των μονάδων του Πολεμικού Ναυτικού.
Αποστολές
Σάρωση του ΕΜΒ-145Η Erieye σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο
Ως «μάτια» του HAF, το EMB-145 AEW&C παίζει καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εικόνας του εναέριου και χερσαίου / ναυτικού περιβάλλοντος. Αυτή η βελτιωμένη επίγνωση της κατάστασης βοηθά στη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων κατά τη διάρκεια τακτικών και στρατηγικών επιχειρήσεων.
Κόμβος πληροφοριών και επικοινωνία μονάδων
Η πλατφόρμα AEW&C λειτουργεί ως ζωτικός κόμβος επικοινωνίας μεταξύ των μονάδων (LINK 11, LINK 16), διευκολύνοντας τη σύνδεση δεδομένων και την φωνητική επικοινωνία μεταξύ του αεροσκάφους και των διαφόρων μονάδων αεράμυνας, καθώς και του Πολεμικού Ναυτικού. Αυτή η απρόσκοπτη επικοινωνία είναι ζωτικής σημασίας για τις κοινές επιχειρήσεις και τον συνολικό συντονισμό των δυνάμεων.
Επιχειρήσεις Αεράμυνας και Υποστήριξης
Εκτός από την επιτήρηση, το EMB-145 AEW&C συμβάλλει ενεργά στις επιχειρήσεις αεράμυνας και παρέχει ανεκτίμητη υποστήριξη σε επιθετικές αποστολές. Η ικανότητά του να διαχειρίζεται ηλεκτρομαγνητικές εκπομπές (EMCON) από ραντάρ εδάφους και μονάδες επιφάνειας ενισχύει περαιτέρω τη λειτουργική του απόδοση.
Έλεγχος εναέριου χώρου
Το EMB-145 AEW&C διεξάγει αποστολές συλλογής ηλεκτρονικών πληροφοριών (ELINT) δηλαδή συλλογή και καταγραφή πληροφοριών μέσω του ελέγχου του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος. Αυτή η ικανότητα είναι ανεκτίμητη για σκοπούς στρατηγικού σχεδιασμού και πληροφοριών.
Υποστήριξη Έρευνας και Διάσωσης
Επιπλέον, το EMB-145 AEW&C διαθέτει δυνατότητες συμμετοχής με παροχή υποστήριξής και στις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης όταν απαιτείται.
Συνοψίζοντας για το ΕΜΒ-145Η
Τα αεροσκάφη EMB-145 Erieye AEW&C είναι οι άγρυπνοι φύλακες του ελληνικού εναέριου χώρου, παρέχοντας στις Ένοπλες Δυνάμεις επίγνωση της τακτικής κατάστασης και αποτελεσματικές δυνατότητες διοίκησης και ελέγχου. Με το προηγμένο σύστημα ραντάρ ERIEYE και εμβέλεια περίπου 350 χιλιομέτρων, το EMB-145H Erieye παίζει καθοριστικό ρόλο στην ασφάλεια της χώρας. Συντονίζοντας αποτελεσματικά τις εναέριες και θαλάσσιες επιχειρήσεις, αυτές οι πλατφόρμες AEW&C αποδεικνύουν την ικανότητά τους ως κρίσιμο πλεονέκτημα για την Πολεμική Αεροπορία και πρέπει μόνιμα να ενισχύονται.
Συχνές ερωτήσεις για τα ΕΜΒ-145Η Erieye της ΠΑ
Πόσα ΑΣΕΠΕ διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία;
Ποια είναι η κύρια αποστολή της 380 Μοίρας «Ουρανός»;
Ποιο είναι το μέγιστο υψόμετρο και ταχύτητα του αεροσκάφους EMB-145 AEW&C;
Πώς το ραντάρ ERIEYE ενισχύει τις δυνατότητες του EMB-145 AEW&C;
Μερικά παραπάνω λόγια για την 380 Μοίρα
Στις 25 Ιουνίου 2001 ιδρύθηκε η 380 Μοίρα Αεροφερόμενου Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης & Ελέγχου, εξοπλισμένη με αεροσκάφη SAAB-340H, με έδρα την 112 Πτέρυγα Μάχης (112 ΠΜ). Λίγο μετά, στις 30 Ιουνίου 2001, η μοίρα παρέλαβε το πρώτο της αεροσκάφος SAAB-340H με σειριακό αριθμό 004. Ήταν μια ιστορική στιγμή καθώς στις 4 Ιουλίου 2001 το αεροσκάφος έκανε την παρθενική του πτήση επιδεικνύοντας περήφανα τα ελληνικά διακριτικά.
Τον Δεκέμβριο του 2003 ξεκίνησε η εγκατάσταση του Mission Training System (MTS), ενισχύοντας τις δυνατότητες της μοίρας. Ο στόλος της μοίρας επεκτάθηκε περαιτέρω στις 29 Οκτωβρίου 2004, με την άφιξη του πρώτου αεροσκάφους EMB-145H, με σειριακό αριθμό 671. Οι δοκιμές και η αξιολόγηση συνεχίστηκαν καθώς οι πτήσεις First Article Acceptance Test (FAAT 3) ξεκίνησαν στις 4 Σεπτεμβρίου 2006.
Αμέσως μετά, στις 5 Μαΐου 2008, ξεκίνησαν οι πτήσεις Επιχειρησιακής Αξιολόγησης, σηματοδοτώντας την τελική αξιολόγηση της πλατφόρμας EMB-145H για την 380 Μοίρα. Με την επιτυχή ολοκλήρωση της πτήσης στις 23 Ιουλίου 2008, η Πολεμική Αεροπορία διέθετε περήφανα το πρώτο ολοκληρωμένο σύστημα ΑΣΕΕ από τις 18 Ιουλίου 2008.
Η συμμετοχή σε κοινές ασκήσεις κατέδειξε την ετοιμότητα της μοίρας, καθώς εντάχθηκε επίσημα στην άσκηση « ΤΑΜΣ Παρμενίων 2008» από 22 έως 26 Σεπτεμβρίου 2008. Επίσης, από 15 έως 19 Δεκεμβρίου 2008, η 380 Μοίρα υποβλήθηκε στην αρχική επιχειρησιακή αξιολόγηση από το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας (ΑΤΑ).
Επεκτείνοντας την ικανότητα της, η μοίρα συμμετείχε για πρώτη φορά στην άσκηση «ΙΕΡΑΚΑΣ» I, από τις 20 έως τις 21 Ιανουαρίου 2009. Τέλος, στις 12 Φεβρουαρίου 2009, έγινε η επίσημη ένταξη τεσσάρων (4) αεροσκαφών EMB-145H στην επιχειρησιακή δύναμη της Πολεμικής Αεροπορίας . Η 380 Μοίρα ήταν πλέον καλά εξοπλισμένη και έτοιμη να εξυπηρετήσει το έθνος με τις ενισχυμένες δυνατότητές συλλογής πληροφοριών ΑΣΕΠΕ της.
Πείτε μας την γνώμη σας στα σχόλια!
Copyright: NEMESIS HD (NEMESISHD.GR – Απαγορεύεται η αντιγραφή του κειμένου σε άλλα μέσα ενημέρωσης, social media κτλπ χωρίς σχετική άδεια) Χρησιμοποίηστε την κοινοποίηση.